راه اندازی کسب و کار با حداقل سرمایه

راه اندازی کسب و کار با حداقل سرمایه

بسیاری از افراد می خواهند با حداقل سرمایه یک کسب و کار راه اندازی کنند. بنابراین هیچ مهارت خاصی لازم نیست. خرید و فروش ضایعات یکی از گزینه هایی است که می توان به این افراد ارائه داد. بی دست و پا بودن این حرفه و گاهی اوقات ناراحتی هایی که در آن وجود دارد، ممکن است بازخورد خوبی را به همراه نداشته باشد. اما اگر واقع بینانه به آن نگاه کنیم، اشتغال و درآمد از برخی مشاغل هم بیشتر است.

گسترش روزافزون تولید ضایعات و همچنین تنوع آن، زمینه را برای فعالیت های مختلف فراهم می کند. این در حالی است که کارشناسان این حوزه معتقدند زوایای پنهان زیادی در این حرفه وجود دارد که از طریق آنها می توان درآمد بسیار بالاتری به دست آورد.

برخی از کسب و کارهای مرتبط با ضایعات

همانطور که قبلا ذکر شد، فرصت های شغلی زیادی در رابطه با ضایعات وجود دارد که می تواند در صنایع مختلف از طریق جمع آوری ضایعات ها ایجاد شود. خریدار ضایعات آهن که باشین میتوانین به خرید ضایعات ساختمانی نیز مشغول باشین که با بازیافت ضایعات ها کسب در امد کنید , بازیافت هم در پست بازیافت چیست توضیح داده شده هست. همچنین برخی از واحدهای صنعتی مانند ریخته گری و شرکت های قالب سازی از این ضایعات برای نظافت ماشین آلات خود استفاده می کنند.

http://upcity.ir/images/84589370546364743304.jpg

از آنها برای تامین سوخت شومینه نیز استفاده می شود. افرادی که حیوانات خانگی نیز می فروشند و از آنها نگهداری می کنند از نی های چوبی سود زیادی می برند. جالب اینجاست که درآمد فروش آنها در یک کارگاه صنعتی می تواند به ده ها میلیون در سال برسد. با این حساب تا زمانی که انباری نه چندان رسمی تهیه کنید، می توانید به چندین کارگاه صنعتی دسترسی داشته باشید، این ضایعات را از آنها خریداری کنید و سود بالایی به دست آورید.

ورود به این صنعت می تواند به سرعت مواد اولیه کارگاه های تولید تخته های فشرده، تخته های فیبر با چگالی متوسط ​​و حتی چوب کامپوزیت را تامین کند. حتی می توان از آن برای ساخت لوازم تزئینی استفاده کرد، بنابراین این مشاغل را می توان به عنوان بازار هدف در نظر گرفت. کارگاه زغال سنگ نیز می تواند مشتری اصلی باشد. تولیدکنندگان کودهای آلی و کربن فعال نیز از مصرف کنندگان این ضایعات هستند. از این طریق می توان با درک خریداران این ضایعات درآمد کسب کرد..

درآمدزایی با ضایعات فلزی

یکی دیگر از راه های کسب درآمد بالا در تجارت ضایعات ، جمع آوری ضایعات فلزی است. تقریباً همه از این نوع ضایعه آگاه هستند. زیرا خودروهای جمع آوری آنها عموما در شهرها و روستاها دیده می شود. این ضایعات خود شامل چندین گروه است. آهن، چدن، سرب آلومینیوم، مس، روی و غیره متداول ترین هستند. این دسته از زباله ها عموماً به صورت کیلوگرم خریداری می شوند. کیفیت آنها نیز بر قیمت آنها تأثیر می گذارد. افرادی که این زباله ها را با پرسه زدن در خیابان های شهر جمع آوری می کنند، می توانند آن را با قیمت های پایین از منازل خود خریداری کنند. اما با ارائه اجناس فله به خصوص کالاهای تکی و خالص با قیمت بسیار مناسب به کارخانه ها و مراکز بازیافت ارسال می شود. با این حال ممکن است در این وسط محصولات دست دومی وجود داشته باشد که بتوان آن را با بهترین قیمت به فروش رساند. درهای دست دوم، ظروف مسی تزیینی و ظروف برنجی که بدون صرف هزینه زیاد قابل استفاده مجدد هستند، همگی از جمله این موارد هستند.

قیمت ضایعات

لازم به ذکر است که قیمت ضایعات  فلزات مختلف بر اساس قیمت جهانی آنها تعیین می شود. به عبارت دیگر می توان آنها را با قیمت هایی معامله کرد که تحت تاثیر قیمت های جهانی است. محصولاتی مانند پمپ های تهویه مطبوع، یخچال و سایر محصولات الکترونیکی نیز شامل قطعات فلزی قابل بازیافت است که مورد استقبال کارخانه های بازیافت نیز قرار گرفته است. برای دفع ضایعات فلزی باید از کامیون های بزرگتر استفاده شود. کامیون های با درهای شیبدار معمولاً برای این منظور مناسب تر هستند. زیرا بارگیری آن آسان است. با کمی درک مبانی کسب و کار و انجام برخی کارها مانند گرفتن کارت ویزیت با شماره تماس می توانید به راحتی در طول روز اجناس زیادی را جمع آوری کنید. در جوامعی که تعداد ساکنین آن زیاد است، معمولاً حجم کار تعمیر و نگهداری بسیار زیاد است، می توانید با مسئول تعمیر و نگهداری جامعه تماس بگیرید و در صورت نیاز مقدار زیادی تجهیزات نگهداری را از آنجا جمع آوری کنید. کارگاه های مختلف را با هدف یکسان شناسایی کنید تا سود خوبی به دست آید.

.معمولاً هزینه ضایعات آهنی را می توان بلافاصله پس از تحویل، دریافت نمود. البته شیوه تسویه مراکز جمع آوری ضایعات هم متفاوت خواهد بود. در رابطه با فلزات غیر آهنی به سبب ارزش مادی بالایی که دارند، اطمینان از عدم سرقتی بودن آنها سبب تاخیر چند روزه در پرداخت خواهد شد. هر چند این موارد عمومیت ندارد. برای کسب درآمد از این طریق نیز می بایست انبار برای نگهداری ضایعات در نظر گرفت. که اصولاً در حاشیه شهرها اماکمن مناسبی برای این کار ها یافت می شود. نوسانات بازار گاهی موجب می شود که از فروش بار، خودداری نموده و آن را انبار کرد تا بازار به ثبات برسد. دقت لازم در حین وزن کشی بار، از ایجاد ضرر های احتمالی برای فروشنده می کاهد. زیرا تخلفاتی نیز در این زمینه مشاهده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *